Subject: FW: Küsimus seoses pöördumisega
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 11 Nov 2024 14:02:07 +0200

From: Reet Olev <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 5, 2024 1:26 PM
To: Anet Kesküla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Aldo Pitsner
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kersti Tammiksaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Terje Luure
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Marje-Ly Rebas
<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Ed: Küsimus seoses pöördumisega

Tere

Riigitee kaitsevööndis ehitamist reguleerib ainult Transpordiamet.
Reeglina ei aita ka detailplaneeringu koostamine. Muinsuskaitselisi
aspekte saab öelda ainult Muinsuskaitseamet. Lisasin need inimesed ka
mailivestlusse.

Kersti saab öelda, kuidas on põhjavee kaitstusega teema ja millist vee ja
kanalisatsiooni varianti sinna saab rajada (kui üldse).

Mida on plaanis kinnistule rajada? Kas veski taastada? Mis otstarbel
ehitussoojaku paigaldamisest me üldse räägime?

Lugupidamisega

Reet Olev

vallaarhitekt

Põhja-Pärnumaa Vallavalitsus <https://www.pparnumaa.ee/>

Tel 5622 4688

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  _____

Saatja: Anet Kesküla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: teisipäev, 5. november 2024 10:48
Adressaat: Reet Olev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Aldo Pitsner <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Küsimus seoses pöördumisega

Tere

Kodanikul küsimus seoses elektripaigaldise ja avalikult kasutatava tee
kaitsevöönditesse puurkaevu, septiku ning elektriliitumise ehitamisega.
Küsin Reet sinu arvamust ka selle pöördumise osas, kas olen õigesti
asjadest aru saanud.

Kinnistul asub Mardi veski ja sellest tulenevalt terve kinnistu ulatuses
kinnismälestise kaitsevöönd. Halinga valla ÜP ütleb, et hajaasustusalal on
DP koostamine kohustuslik muinsuskaitse ja looduskaitse alustel aladel
ning üldplaneeringus määratud miljööväärtuslikel aladel. Sealt omakorda
jõuame Ehitusseadustiku § 72 lg 4, mis ütleb, et detailplaneeringu
koostamise kohustusega aladel võib detailplaneeringu koostamise
kohustusega hooneid ehitada tee kaitsevööndisse, kui see on lubatud
detailplaneeringus või riigi või kohaliku omavalitsuse eriplaneeringus.

Kuna avalikult kasutatava tee kaitsevöönd hõlmab üsna suure osa
kinnistust, siis sinna ehk võiks midagi ehitada DP alusel. Mis puutub
nendesse side- ja elektripaigaldistesse, mis on teele üsna lähedal, siis
ma leian, et puhtalt nõudest, mis tuleb EhS § 70 lg 1 ja 2, lisaks
täpsustavalt § 77, ei tohiks sinna midagi rajada ega hoiustada.

ja § 77.

Lugupidamisega

Anet Kesküla

maaspetsialist

Põhja-Pärnumaa Vallavalitsus <https://www.pparnumaa.ee/>

Tel 515 0143

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.